Saturday, 17 March 2012

apa yang kita tak tahu ttg seorang AYAH....

 
Assalamualaikum.....today all of sudden...i'm in a blues mood....somehow i miss my abah....nk tepon da mlm sgt lak....baru sebulan lebih x jumpe...but already miss him...sek bek ade ibu di rumah...so aq xde lah guling2 risau pasal my beloved father...

most of us lebih rapat ngan ibu betol x?..yelah aq tau ade gak yg rapat ngan ayah..but i said MOST..get it? MOST....knp ek?why MOST of us lebih sng bercerita ngan ibu berbanding ayh...?sedangkan mereka berdua yg besarkan kita kan....korang nak tau x yg......
  • mungkin ibu lebih kerap telefon tuk tanyakan khabar tentang kita ...tapi tahukah kita yg ayah selalu mengingatkan ibu untuk menelefon kita...
  • semasa kecil ibu yg selalu mendukung kita...tapi korang tau x..yg walaupon penat bekerja..ayah kita akan sering tanyer..apa yg kita lakukan sepanjang hari...
  • saat kita sakit atau demam..ayah sering bertanyakan ttg kita kerana dia sgt risau..lebih risau dari seorang ibu...kerana dia harus bekerja meninggalkan kita di rumah..
  • ketika kita remaja..ayah akan menegaskan TIDAK BOLEH! sekiranya kita mahu keluar malam...kerana dia ingin menjaga kita..kerana dia memandang kita sebagai permata yang sgt berharga...
  • setelah kita dewasa ayah akan menghantar kita ke kolej@universiti...disaat itu lah kite memerlukan itu dan ini...disaat itu ayah hanya mendengar dan memenuhi segala keperluan kita biarpon berapa bnyk wang yang dia harus laburkan...tanpa menolak..apabila kita berjaya...ayah yang akan berdiri dengan bangga dan menepuk tgn untukmu..dia akan tersenyum bangga...
  • sampai ketika jodoh...ada yang dtg meminta izin kita untuk ambil dari ayah...ayah akan terima dengan hati2..dan disaat kamu bersanding ayah akan menitiskan air mata kerana melihat kamu bahagia..
  • biarpon tidak ada yg melihat tapi ayah akan menangis...sambil berkata  'ya allah tugas ku sudah selesai..kini puteri kecilku akan bahagia bersama pasangannya...
  • kemudian ayah akan menuggu kepulangan kita bersama cucunya..dengan rambut yg memutih dan bdn yg tdk lagi kuat tuk menjaga kita....
Safaruwan Mohamad 
*hehehe..sori ye abah..curi gambar sekeping jap..t akak pulang balik ye..ampun2..^^
for my dearest abah...even kekadang abah garang lebih cikit..hihih..tapi akak tau...tu tujuan tuk mendidik...even sometimes abah cerewet sikit..tapi tu tuk kebaikan kiteorang sume...even sometimes abah terlalu tegas tapi tu tuk memastikan kiteorang adek beradik terbentuk dengan sempurna sebagai seorang anak dan hamba Allah yg baik....thank u for raising me up dengan baik...wlaupon abh kdg2 sibuk dengan kerja..but u never forget to look for us...u always there whenever we need u...u never said no if we want something...

kelebihan abah aq....DY TAK AKAN BIAR KAN ORANG DISEKELILING DY RASE SUSAH...BIAR DY YANG SUSAH ASALKAN ORANG LAIN BAHAGIA DAN HIDUP SENANG....dy buat dengan ikhlas tanpa harapkan ape2 balasan pon...ini abah yang aq kenal selama aq 19 tahun 8 bulan...i believe he will remain the same as a great father for the next thousand years...

time kasih abah sbb besarkan....
 
anak mu ini yang ternyata lebih degil dari sin chan....hehehe...

appa!!saranghae!!!<3<3 ^_^

No comments:

Post a Comment